LifeStyle

Neuromarketing, cucereste mintea si inima publicului

Daniel Bichiş de la Competent Consulting lansează o provocare celor care consideră că ştiu totul despre marketing şi advertising: veniţi joi, 1 noiembrie 2007, la World Trade Center, la conferinţa „The Big Picture”, pentru a găsi explicaţia pentru eşecurile şi succesele parţiale pe care le-aţi avut până acum. În cadrul unui workshop interactiv, veţi afla cele cinci reguli de bază de structurare a mesajelor vizuale astfel încât să aibă maximul de efect asupra consumatorilor. Şi veţi putea spune pe bună dreptate: more brain, more gain!Când semnaţi contractul de publicitate aveţi inima uşoară, sau aveţi certitudinea că iarăşi aruncaţi banii doar pentru a vă creea o efemeră „imagine pe piaţă”? Faptul că doar 4% dintre campanii au succes şi chiar aduc profituri vă dă un sentiment de superioritate, sau vă face să vă temeţi pentru postul dumneavoastră? V-aţi dori să aveţi informaţii mai sigure pe care să vă bazaţi deciziile, pe lângă încrederea în faima şi competenţa agenţiei pe care aţi contactat-o?
Desigur, ÅŸtiÅ£i deja că indiferent de canalul prin care este transmis, mesajul publicitar are de învins o serie întreagă de bariere ÅŸi filtre neurologice, până să ajungă la conÅŸtiinÅ£a potenÅ£ialilor consumatori. ÃŽn plus, nici simpla conÅŸtientizare ÅŸi nici chiar memorarea sa nu asigură trecerea la acÅ£iunea dorită de cel care a lansat mesajul. PuteÅ£i face un inventar: câte melodii auzite în spoturile publicitare fredonaÅ£i de-a lungul unei zile? Åži de câte ori vi se întâmplă să faceÅ£i comparaÅ£ia unei situaÅ£ii concrete cu cea descrisă în reclama „aia cu…”? Iar dintre aceste scripturi memorate, la câte mai Å£ineÅ£i minte marca promovată? Åži pe câte chiar le utilizaÅ£i?
Cu aceleaşi probleme se confruntă departamentele de marketing din întreaga lume, iar cea mai eficientă soluţie apărută în ultimii 10 ani a venit dintr-o direcţie neaşteptată: neuromarketingul. Progresele majore realizate în descifrarea mecanismelor de funcţionare a creierului au permis nu doar identificarea rapidă a bolilor, ci şi înţelegerea unor aspecte fundamentale ale comportamentului consumatorilor. Pe lângă tehnicile extrem de scumpe de imagistică medicală, au fost puse la punct tehnici la fel de eficiente, dar mult mai ieftine, bazate pe măsurarea undelor cerebrale sau a direcţionării atenţiei. Acestea permit depăşirea multora dintre limitele pe care le au focus-grupurile uzuale şi obţinerea de informaţii extrem de fiabile referitoare la disponibilitatea de cumpărare a celor testaţi.
Pe baza lor Porsche a obţinut rate de răspuns cu peste 360% mai mari la mesajele transmise prin direct mailing, iar Buick şi-a sporit rata de conversie a prospecţilor în clienţi de la 9% la 40%. Cei de la Proctor&Gamble au transformat lansarea de noi produse dintr-un joc de pocker într-o serie de succese sigure, la fel şi cei de la Daimler-Crysler şi BMW.
Dar despre ce este vorba? De cunoaÅŸterea ÅŸi exploatarea unor particularităţi ale modului în care oamenii interacÅ£ionează cu mesajele publicitare, pentru a le ignora sau a le transforma în opÅ£iuni comportamentale. CompoziÅ£ia imaginilor, plasarea textului, sugerarea unei acÅ£iuni – toate acestea s-au dovedit a fi elementele unei ÅŸtiinÅ£e care ajută creativii în valorificarea optimă a ideilor lor. Neuromarketingul a pus în lumină un fapt de maximă importanţă: consumatorul ia decizii la nivel mental, emoÅ£ional ÅŸi instinctual. De aceea, pentru a avea succes, orice acÅ£iune de promovare trebuie să se adreseze tuturor celor trei planuri ale mentalului uman.
Despre toate acestea puteţi afla pe 1 noiembrie 2007 la ora 15, la workshopul interactiv despre neuromarketing animat de Daniel Bichiş din cadrul conferinţei „The Big Pictured” (amănunte şi înscrieri pe www.thebigpicture.ro). Participanţii vor afla cele cinci reguli de bază de structurare a mesajelor vizuale şi vor avea ocazia să-şi optimizeze atât materialele tipărite, cât şi cele transmise prin Internet. Ca de obicei, Daniel va pune accentul pe aspectele practice şi pe aplicabilitatea imediată a celor prezentate, iar atmosfera va fi extrem de destinsă şi plină de surprize.
În felul acesta, puteţi profita de experienţa şi informaţiile ce vor fi prezentate pentru prima oară publicului românesc, pentru a vă asigura un avantaj competitiv. Majoritatea locurilor sunt deja rezervate, deoarece mulţi au înţeles că pot câştiga mai mult dacă se conectează la mintea şi inima clienţilor lor. Iar deviza Competent Consutling: succesul dumneavoastră este profesia noastră, reprezintă garanţia că timpul pe care l-aţi investit în participarea la acest workshop vă aduce rapid beneficiile scontate.

Profilul companiei
Competent Consulting oferă consultanţă şi training în domeniul dezvoltării personale şi organizaţionale, folosind cele mai noi descoperiri din NLP şi inteligenţa emoţională pentru a asigura clienţilor săi avantaje asupra competitorilor şi obţinerea de efecte economice notabile prin investiţii minime. Deviza Competent Consulting este „Succesul dumneavoastră este profesia noastră”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *