LifeStyle

MODA contemporana intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi

Fundatia Calea Victoriei va invita din 8 octombrie, 18:30, la un atelier interactiv despre relatia dintre moda de azi si imagine/ marketing.

Cursul va discuta atat despre creatorii de moda si despre hainele lor atat de originale, dar si despre imagine, publicitate, marketing adica tot ceea ce ne face pe noi sa dorim sa le cumparam. In secolul XXI nu mai putem sa ne limitam la biografia romantata unui creator de moda. Prin urmare, vom vorbi chiar despre industria modei.

Ce se ascunde in spatele vitrinelor atat de elegante cu preturi atat de mari? Cum se construieste identitatea unei marci? Care este ciclul de creatie al unui produs? Iata intrebari la care vom incerca sa raspundem in cadrul fiecarei conferinte, studiind atat estetica creatiei si referintele culturale, cat si profitabilitatea marcilor in contextul unei piete foarte dinamice.

Targurile de textile, studiourile de design, birourile de stil, prezentarile de moda, achizitorii profesionali, presa de specialitate – sunt verigi indispensabile in sistemul modei.
Care sunt mizele economice ale unei industrii ce organizeaza meticulous arta seductiei si flateaza egourile?

Mai mult decat despre moda, vom vorbi despre produsele de lux, de la accesorii, la calatorii. Care sunt cumparatorii acestor produse, cum sunt ele concepute sa asigure venituri din vanzari dar sa si perpetueze imaginea marcii?

Cum se pozitioneaza tarile europene in productia si distributia produselor de lux ?
Care sunt categoriile sociale care le cumpara? Ce aport are industria de lux in societate? (creativitate, mestesuguri de patrimoniu, ecologie, prestigiu national, cifra de afaceri etc)
Fiecare conferinta va imbina un bogat continut imagistic cu informatii detaliate despre un anumit aspect al industriei modei. In mod repetat, vom trece de la particular la general, incercand sa gasim, in spatele fiecarui exemplu, un principiu sau o regula economica.

Temele atelierelor:
1. Ce inseamna o tendinta
Femeia Art Nouveau astazi. Influentele estetice de acum 100 de ani se regasesc in imaginea produselor de lux de astazi. Ecologie, dorinta de evaziune, estetizarea placerii
Cum lucreaza un birou de stil, cum concepe el tendintele ? Care sunt principalele birouri de stil?
Publicatii cu rol de prescriptoriBloom, Citizen K, Wallpaper.

2. Strategii de imagine
Armani valorizarea unei identitati italiene
Control perfect al productiei imaginii, al distributiei. Integrare verticala. Declinarile si diversificarile marcii : Armani Casa, Junior, Neve..hoteluri si restaurante Armani.

3. Tarile europene in productia articolelor de lux
Franta – o traditie continua lasata de regalitate.
Italia efectele benefice ale unei industrializari tarzii in sistemul productiei familiale.
Belgia designerii scolii de la Anvers.
Principalee grupuri franceze, italiene: LVMH, PPR, Richemont, Prada, GFT, Zegna, LOreal.

4. Marketingul industriei de lux
Declinarile marcii, branduirea altor produse derivate (hoteluri, restaurante, telefoane)
Marca la inceputul existentei sale, marca compromisa, relansarea marcii (Tom Ford) (Cardin, YSL), marci disparute sau downsized (Bourgeois).
Marci de success – Chanel, marci neprofitabile – Lacroix, esecuri strategice – Jil Sander.

5. Luxul si aportul sau in societate (comit Colbert), Arts Decoratifs. Cazul Frantei Cifre de afaceri, fuziuni, falimente, Valoarea adaugata.
Moda in decoratiuni. Marci, targuri, evenimente. Productie, distributie, consum

6. Jurnalisti celebri, filme despre moda, fotografi, reviste, manechine, muzee, universitati, magazine vintage la Paris (La petite robe noire) si NY
Filme cu Deneuve, Juliette Greco, Polly Magoo

Mihai Cosmatchi detine master in antropologia obiectului si muzeologie, Muzeul National de Istorie Naturala, Paris si master in Management si Politici Culturale la Universitatea Lyon 2 Lumire. A absolvit Facultatea de Litere din Bucuresti, cu licenta in Comunicare si Relatii Publice. A lucrat la Muzeul National de Istorie Naturala, Paris (2007). A facut un training in Relatii Publice in domeniul cultural la The Kreisberg Group, New York – agentie de presa si relatii publice (2006-2007). A fost asistent cultural la Institutul Francez din Bucuresti (2001-2004).

Durata curs: 6 ateliere
Frecventa: saptaminal
Cost curs: 180 ron – adulti/135 ron – elevi, studenti
Loc desfasurare: Fundatie
Data: 8 octombrie, 18:30
Inscrieri la contact@victoriei.ro

Fundatia Calea Victoriei
Str Stefan Mihaileanu nr 28 B, ap 2, mezanin
zona Foisorul de Foc
Bucuresti
sandra@victoriei.ro
http://www.victoriei.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *