LifeStyle

Inteligenta emotionala va permite se castigati timp

Pe data de 11 ÅŸi 12 iunie, la Londra, se desfăşoară ConferinÅ£a InternaÅ£ională de Inteligenţă EmoÅ£ională, organizată de MHS – liderul mondial în privinÅ£a testelor ÅŸi soluÅ£ilori de coaching. Pe lângă Peter Salowey, cel care alături de John Mayer a lansat în 1990 termenul de inteligenţă emoÅ£ională (EQ), vor prezenta rezultatele obÅ£inute mari companii precum Deloitte, American Express, UBS sau Marriott. România este reprezentată de Daniel BichiÅŸ, trainer EQ în cadrul Competent Consulting.

Inteligenţa emoţională (EQ) reprezintă capacitatea de a recunoaşte, controla şi utiliza emoţiile, astfel încât să luăm cele mai bune decizi şi să le punem în aplicare în mod eficient. Persoanele cu coeficient EQ ridicat au şanse sporite de succes profesional şi de a fi fericite. Şi spre deosebire de inteligenţa raţională, măsurată de IQ, nivelul EQ creşte de-a lungul vieţii, de obicei ca rezultat al dezvoltării simultane a capacităţii de controlare şi influenţare a emoţiilor, atât proprii, cât şi ale celor din jur.
Conferinţa Internaţională de Inteligenţă Emoţională de la Londra se concentrează pe transmiterea uui mesaj clar:
• inteligenţa emoţională poate fi dezvoltată şi altfel decât prin acumulare de experienţă în timp,
• există la ora actuală teste şi programe de dezvoltare a EQ extrem de performante,
• aplicarea lor în mediul organizaţional a asigurat niveluri extrem de ridicate ale ROI (valorificare a investiţiei).
„Dacă ar fi venit cineva la dumneavoastră acum zece ani şi v-ar fi spus că în câteva luni puteţi acumula toată experienţa şi puterea de influenţă de care dispuneţi acum, ce i-aţi fi spus?” comentează Daniel Bichiş, singurul trainer şi coach EQ român certificat internaţional în privinţa măsurării şi dezvoltării EQ. „Ei bine, vă întreb acum: mai puteţi aştepta încă 10 ani pentru a vă dezvolta mai departe, sau v-ar prinde bine să câştigaţi acest tmp? Ce veţi putea realiza în următorii 10 ani dispunând chiar de acum de toate aceste ablităţi şi cunoştinţe legate de lucrul cu oamenii (soft skills)?”
Avantajul concurenţial asigurat de programele de recrutare, promovare şi dezvoltare a personalului bazate pe inteligenţa emoţională va fi demonstrat pregnant de cele 24 wokshopuri din cadrul conferinţei. Iată câteva din temele ce vor fi abordate:
• Crearea de lideri prin câştigarea de timp: Impactul global al inteligenÅ£ei emoÅ£ionale în dezvoltarea leadership-ului la Deloitte – Eileen M. Rogers, Senior Learning Advisor, Deloitte
• Economia emoÅ£ională: nivelul de implicare al angajaÅ£ilor ÅŸi inteligenÅ£a emoÅ£ională – Susan David, director la Evidence Based Psychology
• InteligenÅ£a emoÅ£ională – un element crucial al evaluării potenÅ£ialului ridicat – experienÅ£a unei companii globale de servicii financiare – John Mahoney Philips, UBS
• CompetenÅ£a emoÅ£ională ÅŸi fidelizarea clienÅ£ilor – Conectarea la client – John Avela, fost vice-preÅŸedinte HR la The Marriott Corporation
• Noi am reuÅŸit – puteÅ£i ÅŸi voi! Perspectiva American Express cu privire la implementarea unui program de dezvoltare a inteligenÅ£ei emoÅ£ionale – Deanna Coffin, manager Talent Aquisition & Development, American Express Company
„Obiectvul nostru în cadrul acestei conferinÅ£e este acela de a asigura transferul cât mai rapid al acestor realizări către companiile din Å£ară”, declară Daniel BichiÅŸ. „Continuând linia de dezvoltare strategică vizând sprijinirea prin tehnicile EQ ÅŸi NLP a dezvoltării accelerate a clienÅ£ilor noÅŸtri, vom folosi această ocazie pentru a ne putea diversifica încă mai mult oferta de teste ÅŸi traininguri EQ. De asemenea, conferinÅ£a ne oferă ocazia de a compara rezultatele primului studiu privind impactul EQ asupra angajaÅ£ilor ÅŸi activităţii din companiile româneÅŸti cu cele obÅ£inute de studii similare realizate la nivel mondial”, adaugă Daniel BichiÅŸ, coordonatorul studiului „InteligenÅ£a emoÅ£ională la locul de muncă – 2007”.
Atât prin temele abordate, cât ÅŸi prin calitatea participanÅ£ilor, această conferinţă internaÅ£ională va marcha un punct de cotitură în dezvoltarea EQ – trecerea de la stadiul de laborator la cel de aplicare intensă în activitatea organizaÅ£ională a conceptelor ÅŸi tehnicilor dezvoltate. Pentru toate companiile ce vor să câştige timp ÅŸi să-ÅŸi dezvolte rapid potenÅ£ialul uman de care dispun, EQ asigură avantajele competitive pe care ÅŸi le doresc. Dar un test sau un program de training eficient, de acest nivel, concentrează eforturi de cercetare ÅŸi dezvoltare deosebite, iar informaÅ£iile respective nu sunt disponibile în cărÅ£ile de popularizare pe care îşi bazează mulÅ£i oferta. „Nu este suficient ca în titulatura cursului sau în obectivele sale să fie menÅ£ionată inteligenÅ£a emoÅ£ională” comentează Daniel BichiÅŸ. „Cele două cărÅ£i de popularizare, pe care îşi bazează multe companii româneti trainingurile, au fost scrise în 1995 ÅŸi 1998. Vă puteÅ£i permite să vă limitaÅ£i la acele concepte ÅŸi nformaÅ£ii? Vă puteÅ£i permite să plătiÅ£i scump ceva ce aÅ£i putea citi ÅŸi singuri? Vă puteÅ£i juca cu viaÅ£a ÅŸi cariera angajaÅ£ilor dvs., testându-le nivelul EQ cu chestionare copiate din cărÅ£i, nevalidate, necalibrate pentru România? Poate că da – dar pentru cât timp? Fiindcă tot mai mulÅ£i dintre competitorii dvs. au înÅ£eles deja diferenÅ£a dintre o ofertă profesionistă ÅŸi una încropită doar pentru a include în portofoliu o temă la modă”.
În prezent, Competent Consulting este singura companie românească ce:
• asigură servicii de dezvoltare a nivelului EQ prin coaching şi training, certificate la nivel internaţional,
• asigură măsurarea nivelului EQ prin teste validate ştiinţific şi normate pe populaţia românească,
• desăşoară propriile studii privind EQ şi influenţei sale asupra angajaţilor şi activităţii din companiile româneşti,
• este integrată în comunitatea internaţională EQ, făcând schimb în timp real de informaţii şi soluţii de ultimă oră,
• are colaboratori invitaţi să susţină prezentări şi workshopuri la congrese internaţionale pe tema EQ.
Prin toate aceste activităţi, Competent Consulting contribuie semnificativ la accelerarea dezvoltării companiilor româneşti, conform devizei: succesul dumneavoastră este profesia noastră.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *