Stiri

IAB Romania masoara si in 2009 valoarea pietei de publicitate online din Romania

IAB Romania a demarat pregatirile pentru pentru prima editie pe 2009 a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study) care masoara valoarea pietei de publicitate online din Romania, realizat impreuna cu PricewaterhouseCoopers Romania. Aceasta editie va analiza vanzarile de publicitate online din primul semestru al anului (ianuarie-iunie).

Anul acesta, pe langa cele 11 companii care au participat la editiile anterioare ale studiului, 2007 si 2008, IAB Romania invita si alte companii care au obtinut venituri semnificative din vanzari directe de publicitate, precum si agentiile care au gestionat bugete de search marketing pentru clientii proprii, pentru a contribui la studiul ROADS.

Toate companiile care au avut venituri semnificative pe primul semestru 2009 din aceste surse sunt invitate sa contacteze IAB Romania sau sa intre pe site (www.iab-romania.ro ) pentru a se inscrie si a putea participa la studiu. Includerea in studiu presupune doar o raportare confidentiala de date catre partenerul IAB Romania in acest studiu, PricewaterhouseCoopers Romania.

IAB Romania estimeaza ca rezultatele acestei editii a studiului ROADS ar putea fi anuntate in cursul lunii noiembrie.

“Incurajez companiile participante la studiu sa raporteze cat mai repede datele catre PricewaterhouseCoopers Romania pentru a beneficia la randul lor de rezultatele studiului cat mai devreme. In ultimele doua editii am remarcat ca o parte din participanti au redus cu mult timpul necesar raportarii, insa depindem de companiile care raporteaza cel mai tarziu, pentru ca abia dupa obtinerea tuturor datele poate incepe partenerul nostru centralizarea lor.”, a declarat Ionut Oprea, director executiv al IAB Romania.

Raportul complet al studiului “Romanian Online Advertising Study” va cuprinde tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza, precum si principalele corelari intre acestea si ofera o imagine completa a pietei de publicitate pe internet.

Acest raport complet va fi disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt inca membre vor putea achizitiona acest raport, si sunt invitate sa contacteze IAB Romania pentru aceasta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *