Despre copii

Hainele tale vechi s-au pregatit pentru o viata noua

Utopium a lansat luni, 10 decembrie, campania ‘Hainele tale vechi s-au pregătit pentru o viaţă nouă’. Campania pentru fundaÅ£ia Umanitas, susÅ£inută de Proges, îşi propune să adune din donaÅ£ii haine vechi pentru casele de copii.

Dacă scopul primordial al advertisingului este să schimbe modul de acÅ£iune al individului, cum funcÅ£ionează advertisingului social? Care e selling point-ul atunci când nu ai nimic de caÅŸtigat dintr-o acÅ£iune (voluntariat, donaÅ£ie etc.)? Părerea generală e ca individul se simte mai bine, mai împlinit, mai ‘bun’ dupa ce participă la o acÅ£iune socială ÅŸi, dacă e sa ne luăm după Maslow, ăsta e varful ierarhiei nevoilor. Dar ce faci dacă abordarea asta, desi relevantă, nu se mai diferenÅ£iază în nici un fel de celelalte zeci de campanii sociale care încearcă într-un fel sau altul sa-Å£i influenÅ£eze consumatorul? Adică ce e mai important într-o campanie socială? RelevanÅ£a sau diferenÅ£ierea? Ce a realizat Utopium pentru fundaÅ£ia Umanitas se diferenÅ£iază clar de ‘stilul’ social ÅŸi propune următoarea ipoteză. Un individ care nu are un nivel suficient de cultură ÅŸi/sau inteligenţă nu va vedea sau simÅ£i nevoia de autoactualizare de care e nevoie pentru a face o donaÅ£ie. Åži atunci ne adresăm exclusiv unui target cu inteligenţă peste medie. Åži unde există inteligenţă, umorul e binevenit, pentru ca acest consumator are o oarecare reticenţă la advertisingul convenÅ£ional ÅŸi poate ÅŸi la stilul deja consacrat al unei campanii sociale. Conceptul campaniei îţi propune să-Å£i ajuti hainele vechi, plictisite de dulapul din care nu au ieÅŸit de o vreme, să dobândească o nouă viaţă.
Campania destinată presei scrise a fost preluată de blogosferă (peste 30 de bloguri), aducând peste 3000 de accesări ale blogului Umanitas (http://umanitas.wordpress.com) în doar cateva zile.
Interesul orădenilor a depăşit aşteptările Utopium, donaţiile din prima zi umplând mai mult de jumătate din spaţiul destinat hainelor. Prezenţa la lansarea oficială de la sediul Utopium a fost semnificativă, oamenii bucurându-se de butoaiele cu cărbuni încinşi din curtea agenţiei, de vinul fiert şi de colinde.

Utopium dezvolta servicii la nivel local si international de cercetare, planning, creatie si media. Clienti Utopium: Kronotex Germania, Benq Austria, Procter & Gamble, BCR, HVB, Proges, ABARO.

Utopium Advertising
Vladimirescu 48, Oradea
0259 415 276
www.utopium.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *