LifeStyle

Dinu Patriciu a preluat „Evenimentul zilei“

Multimiliardarul Dinu Patriciu a bătut palma, ieri dimineaţă, cu reprezentanţii Trustului Ringier, pentru preluarea cotidianului „Evenimentul zilei“, potrivit surselor noastre. Negocierile au demarat în urmă cu o lună şi au fost mai mult decât aprige. Suma pentru care magnatul Patriciu a cumpărat „Evenimentul“ este ţinută în cel mai mare secret. De altfel, nu mai este de mult un secret că trustul Ringier intenţionează să se retragă de pe piaţa românească.Dacă recent a vândut „ProSport“, un alt brand, magnatului Pro, Adrian Sârbu, acum Ringier se pregăteşte să externalizeze serviciile de distribuţie şi difuzare către Hyparion. Astfel, încet-încet, Ringier îşi pregăteşte retragerea de pe piaţa românească. Iar una dintre cele mai grele afaceri este, de departe, „Evenimentul zilei“. Însă, ţinând cont de „brandul“ ziarului, de miza politică enormă pe care cotidianul poreclit şi „Oficiosul“ o are, este de aşteptat ca Ringier să fi făcut una dintre cele mai bune afaceri de pe piaţa est-europeană.

Voiculescu a oferit 25 milioane euro pentru EVZ
De pildă, anul trecut, când Dan Voiculescu a negociat intens pentru preluarea aceluiaş i cotidian, Ringier a cerut nici mai mult nici mai puţin decât 50 milioane euro. Contraoferta lui Voiculescu a fost clară: maxim 25 milioane euro şi, de restul banilor, publicitate tv asigurată de Trustul „Intact“. Reprezentanţii Ringier au fost categorici atunci: „Evenimentul“ n-are nevoie de publicitate, „Evenimentul“ este în sine, un brand de succes. Cum Dan Voiculescu nu s-a arătat dispus să scoată din conturi suma de 50 milioane euro, tranzacţia a picat. Dacă ţinem cont că anul trecut preţul „Evenimentului“ era de 50 milioane, este de presupus că anul acesta suma a crescut cu cel puţin 10%, dat fiind şi faptul că ne aflăm în plină campanie electorală, iar anul viitor va fi unul decisiv pentru puterea politică.

Miza preluării „Oficiosului“
Chiar dacă „Evenimentul zilei“ nu mai are puterea şi forţa politică pe care a avut-o acelaşi ziar, pe vremea când era „Bulina roşie a lui Cristoiu“, când schimba miniştri şi a avut un cuvânt greu de spus la căderea regimului Iliescu şi venirea lui Constantinescu şi a CDR la putere, cotidianul şi-a menţinut poziţia de lider pe piaţă, fiind un ziar cu greutate. În acelaşi timp, simpatiile pro- Cotroceni, de cele mai multe ori prea vădite, au generat o scădere de încredere a opiniei publice faţă de politica acestui cotidian, ceea ce a dus inevitabil şi la o scădere a ziarului. Însă linia politică a unui cotidian cât şi echidistanţa sau imparţialitatea acestuia este dată, la urma urmei, de patronat şi de jocurile lor de interese. Odată schimbat patronatul, este clar că Evenimentul Zilei nu va mai fi „oficiosul“ de altădată, ci un ziar care ar putea redeveni ceea ce a fost cândva, pe vremea „Bulinei roşii“: o forţă.

Patriciu, magnatul media
Dinu Patriciu a înţeles mai bine decât orice alt lider politic forţa presei, ca dovadă că, în lupta sa deschisă cu Traian Băsescu a preferat nu să revină în politică ci să-şi construiască cel mai solid trust de presă din România. La ora actuală, magnatul deţine deja două cotidiane: Adevărul şi Click. Suficient, ar putea spune Consiliul Concurenţ ei care stă de veghe asupra patronilor media ca nu cumva vreunul dintre ei să monopolizeze piaţa media. Cu toate acestea, atât Adevărul cât şi Click nu sunt pe acelaşi segment de piaţă cu Evenimentul, întrucât ambele au format tabloid. Deci, achiziţia aceasta a lui Patriciu ar fi perfect valabilă.
La ora actuală, magnatul intenţionează să investească şi într-un post tv, pentru ca trustul pe care-l pune acum pe picioare să fie absolut independent şi să se impună ca lider absolut pe piaţă.

Sursa: www.atac-online.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *