LifeStyle

Despre Word of Mouth intr-un mediu atipic televiziunea

Toata lumea stie ca televiziunea, unul dintre cele mai puternice mijloace de informare in masa, este mediul cel mai prolific pentru transmiterea mesajelor publicitare. Tocmai de aceea, a vorbi despre un altfel de promovare decat cea clasica, uni-directionala, poate parea putin neobisnuit.

In contextul unei piete asaltate de mesaje comerciale venite pe diverse canale, cum ar fi spoturile TV sau radio, pliante, bannere sau orice alte modalitati care comunica intr-o singura directie, a vorbi despre Word of Mouth este ca o gura de aer proaspat.

De ce Word of Mouth?

Poate una dintre cele mai importante diferente dintre cele doua tipuri de promovare este dreptul la replica, respectiv lipsa lui. In fiecare zi, consumatorul este expus unui val de mesaje comerciale venite prin mediile conventionale, dar carora nu le poate raspunde. Mai mult decat atat, o buna parte dintre aceste mesaje nici macar nu mai ajung la consumator, intrucat, nu doar ca sunt prea multe, insa consumatorul isi creaza tot felul de mecanisme de aparare impotriva lor.

Word of Mouth, in schimb, permite consumatorului sa isi spuna parerea, sa spuna ce simte si ce gandeste referitor la mesajul primit (si de cele mai multe ori solicitat). Pe langa asta, Word of Mouth este natural, dar, cel mai important, este sincer credibilitatea sa atingand cote de peste 80%.

Evident, diferentele dintre publicitatea clasica si publicitatea prin Word of Mouth sunt mult mai numeroase si mai nuantate, incepand de la felul in care se realizeaza comunicarea, si pana la experienta consumatorului cu produsul promovat.

Astfel, in vreme ce intr-o campanie clasica de promovare, accentul este pus intai pe cumpararea produsului, si apoi pe experienta propriu-zisa de cunoastere, campania de Word of Mouth nu implica niciun efort de cumparare din partea consumatorului, inainte ca acesta sa fi avut posibilitatea de a incerca produsul (fara sa fi fost nevoit sa scoata bani din buzunar pentru asta).

Se poate face Word of Mouth in Romania?

Raspunsul la aceasta intrebarea este afirmativ, intrucat Word of Mouth (sau altfel spus, publicitate verbala, din gura-n gura) se face dintotdeauna. In fiecare zi, fie recomandam noi un produs prietenilor, pentru ca suntem foarte multumiti de el, fie ne sunt recomandate alte produse de catre cei apropiati.

Cat priveste existenta unor actiuni de Word of Mouth organizat, raspunsul este de asemenea pozitiv, pentru ca din toamna anului 2007 exista Trender, prima agentie de Word of Mouth marketing din Romania.

Inregistrarea interviului cu reprezentantii trender, referitor la eficienta promovarii din gura-n gura si despre campaniile de Word of Mouth ce pot fi realizate acum si la noi, poate fi accesat aici www.tinyurl.com

Despre Trender

Trender Solutions, prin intermediu platformei online trender.ro, este prima comunitate de promovare prin intermediul Word of Mouth. Aici, consumatorii, producatorii si oamenii de marketing se pot intalni pentru a stabili un dialog deshis. In cadrul comunitatii, consumatorii poarta numele de trenderi, ei fiind cei care isi exprima sincer parerea si le comunica altora despre ultimele produse aparute. trenderii recomanda produsul in locul companiilor, acestea castiga brand awareness, iar cu cat mai multa lume afla despre ele, cu atat mai bine!

http://www.trender.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *