AUTO

Cristian Rus este campion Rompetrol Racing Challenge

In urma Finalei de sambata, dupa mai multe manse pe un circuit cu nivel ridicat de dificultate, Rompetrol Racing Challenge si-a desemnat campionul: Cristian Rus, care va deveni pilot profesionist in Campionatul National de Raliuri 2011. El se va bucura de un pachet de sponsorizare care include masina oficiala de raliu, echipamentul, coordonarea, instruirea si cursurile de pilotaj aferente, premiu oferit de Grupul Rompetrol si Napoca Rally Academy.

Cristian Rus, campionul RRC, are 28 de ani, este din Sibiu si s-a calificat in etapa locala de la Cluj, unde a ocupat locul al II-lea pe podium. Pentru el aceasta competitie a fost primul contact cu pilotajul la volanul unei masini de concurs in mediu real, Cristian fiind de altfel fruntas in competitii internationale de pilotaj pe simulatoare auto.

Odata cu Finala de la Bucuresti, Rompetrol Racing Challenge si-a gasit campionul in persoana lui Cristian Rus. Aceasta competitie a fost o provocare la un nivel foarte inalt, in care atat el, cat si ceilalti 9 concurenti au oferit un adevarat spectacol, dovada fiind faptul ca au progresat foarte mult fata de etapele locale si ca s-au pregatit intens pentru cursa. Il felicitam pe Cristian, care a demonstrat ca are calitatile unui pilot adevarat, suntem alaturi de el cu intreaga echipa si ne pregatim de Campionatul National de Raliuri 2011 spune Petrian Radulescu, director marketing, Rompetrol Downstream.

Competitia de sambata a inceput cu o prima mansa, in care startul a fost luat simultan de cate 2 concurenti, fiecare de cate doua ori. La finalul mansei, in competitie au ramas doar 8 concurenti.
Mansa a doua, a insemnat patru dueluri in sferturi, in urma carora in competitie au ramas 4 concurenti, cei mai buni in 2 din 3 curse: Florin Petrisor, Cristi Cotan, Gigi Bartha si Cristi Rus. Dupa acelasi sistem piramidal, in Finala s-au calificat Florin Petrisor si Cristi Rus. Pentru desemnarea campionului Rompetrol Racing Challenge, cei doi s-au intrecut in 5 manse, ultima mansa fiind de fapt cea care a facut diferenta, pentru ca cei doi au mers la egalitate pana in ultima clipa: 2:2 scorul inainte de mansa a 5-a.

In Marea Finala, dupa o saptamana de antrenamente la Cluj, au concurat 10 tineri total schimbati fata de cei pe care i-am cunoscut in etapele locale: mult mai bine pregatiti, mai motivati sa castige si mult mai increzatori in propriile forte. In privinta lui Cristi, progresele sale au fost foarte bune. Atu-ul lui principal este capacitatea de concentrare, chiar si atunci cand ia un start mai slab. Astept cu nerabdare sa incepem antrenamentele si mai ales, sa il vad pe traseele CNR, concurand impotriva pilotilor consacrati. Are responsabilitatea de a demonstra intregii echipe RRC ca rezultatele sale nu au fost o conjuctura sau o sclipire de moment. Avem incredere ca va sti sa faca acest lucru, deoarece in spatele lui sunt visele foarte multor tineri din Romania pentru care, in clipa de fata, Cristi Rus devine un lider spune Bogdan Marisca, membru Napoca Rally Academy si partener al Rompetrol Racing Challenge.

Marea Finala de sambata, 25 septembrie, a avut loc in Bucuresti si i-a aliniat la start pe cei mai buni 10 concurenti din Rompetrol Racing Challenge: cate trei finalisti ai etapelor de la Constanta (Florin Petrisor, Liviu Cana, Mihai Draghici), Timisoara (Vlad Bunescu, Cristian Cotan, George Bartha), Cluj (Ovidiu Almasa, Cristian Rus si Raul Badiu) si castigatorul wild-card-ului Rompetrol Racing Challenge (Alin Plesa Petringenar), acesta din urma fiind ales in baza criteriilor de performanta si standardelor competitionale: film de calificare in competitie, rezultate in urma testarilor psihologice si de indemanare, performanta pe circuit. Prin prisma criteriilor enumerate, wild card-ul a revenit concurentului care a fost cel mai aproape de calificarea in Finala.

Peste 600 de concurenti au intrat in competitie cu filme cu o durata de maxim 30 de secunde in care au vorbit despre pasiunea lor pentru pilotajul sportiv cu scopul a convinge juriul ca merita sa intre in competitie. In fiecare etapa locala la Constanta (7 august), Timisoara (21 august) si Cluj (11 septembrie), cate 30 de concurenti au trecut prin evaluari si testari, pentru ca in final doar 10 sa intre pe fiecare circuit. Cei mai buni s-au calificat in Marea Finala, iar un al 10-lea concurent a primit wild-card-ul competitiei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *