Evenimente

Concluziile Săptămânii Mondiale a Alăptării 2011

Celebrată în peste 120 de țări, Săptămâna Mondială a Alăptării a fost marcată și în România pentru prima dată pe parcursul întregii săptămâni. În acest an, sloganul evenimentului a fost “Vorbește cu mine! – Alăptarea o experiență a timpului, a locului și a comunicării”. Săptămâna Alăptării și-a propus sublinierea importanței comunicării și a mijloacelor moderne de transmitere a informației pentru educare și ca o investiţie într-un viitor sănătos.

Concluziile Săptămânii Mondiale a Alăptării 2011

 

Săptămâna Alăptării a debutat cu o masă rotundă organizată sub egida Președintelui Camerei Deputaților alături de Reprezentanța UNICEF care s-a dorit a se încadra în tematica acestui an însă păstrând specificul problematicii la nivel național. Astfel, tema acestui eveniment a fost “Alăptarea – de la comunicare la acțiune”. La eveniment au participat decidenți în policile de sănătate și servicii sociale, specialiști în sănătatea mamei și copilului, reprezentanți ai societății civile și mass media. Aceștia au discutate despre cum poate fiecare să sprijine luarea unei decizii corecte pentru copil și mamă în ceea ce privește alăptarea dar și despre practicile și politicile care pot sprijini alăptărea.

Legea privind marketingul substituenţilor de lapte matern cu 46 de inițiatori (deputați și senatori) este un demers sprijinit de Reprezentanța UNICEF, Ministerul Sănătații și socitatea civilă. Printre inițiatori se numără și doamnele Roberta Anastase și Claudia Boghicevici, prezente la eveniment.

Săptămâna a continuat cu sprijinul Asociației Hands Across Romania și Asociația pentru Naștere Naturală și Alăptare (ANNA) care au organizat o serie de activități: Mom bloggers meet–up, Atelier Implicarea tatălui în susținerea mamei, Rolul moașei în promovarea alăptării, Părinții față în față cu consultantul de lactație și întâlnirea cu părinții “Vino să vorbim despre alăptare!”.

Concluziile acestei săptămâni au fost:

    – este nevoie de un

cadru legislativ

     care să protejeze alăptarea și există deschidere şi susţinere politică pentru crearea acestui cadru;este nevoie de

campanii de informare

     pe toate canalele media;

– programe de formare pentru cadrele medicale

     în contextual în care alăptarea începe încă din perioada prenatală, apoi în maternitate și continuă în comunitate (medicul de familie, familia, prieteni, loc de muncă, etc);
    – transformarea a cât

mai multor maternități în Spital Prieten al Copilului

    ;

– se vor

analiza condițiile de eliberare a laptelui praf 

    și medicamentelor care opresc alăptarea numai pe baza unei rețete medicale.
    – eliberarea laptelui praf în baza unei rețete medicale nu a fost încă discutată ca o opțiune. Este nevoie de

promovarea consilierilor în alăptare

     (certificaţi de forurile internaţionale) în rândul femeilor însărcinate şi a tinerelor mame, ca specialişti în rezolvarea dificultăţilor ce ţin de iniţerea alăptării sau depășirea unor obstacole ivite pe parcursul alăptării (angorjarea sânilor, mastită, fisuri mamare, ataşarea bebeluşului la sân, impresia de lapte insuficient cantitativ/calitativ)

“În România în anul 2010 rata alăptării a fost de doar 12,6% și ne dorim ca la anul să creștem această rată cu cel puțin un procent. Pentru că avem o rată a mortalității infantile ridicată (decembrie 2010 – 13 la mie si ianuarie 2011 – 12,2 la mie), pentru că rata copiilor malnutriți este mare, pentru că obezitatea în rândul copiilor este mare, pentru ca toate aceste cifre să mearga în direcția opusă, avem nevoie de un start sănătos, iar alăptarea este cel mai bun start în viață” declară Irina Popescu, președinte ANNA.

Evenimentul a fost realizat cu sprijinul Cosmote România, Motherlove, Ardo, Biscuiteria, Cosul de Legume și Direct Design.

 

Despre Fanfara PR

Fanfara PR este o agentie PR de tip butic determinata sa-si deschida usile pentru clientii hotarati sa faca mai mult TAM-TAM.
Consultantii Fanfara PR sunt mai mult decat simpli consultanti, acestia reprezinta o resursa interna dedicate clientului care urmareste indeaproape desfasurarea activitatii si asigura un flux de comunicare eficient.
Fanfara PR imbina perspectiva inhouse cu un serviciu 100% externalizat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *