Conform celui mai recent studiu comandat de Cisco, numeroase companii se confruntă cu pericolul pierderii avantajelor oferite de angajaţii mobili datorită recrutării de persoane necorespunzătoare, managementului defectuos şi nealocării corespunzătoare a resurselor de comunicaţii. Managementul defectuos în special poate avea implicaţii grave asupra succesului unui angajat mobil, atât subcomunicarea, cât şi supracomunicarea având un impact negativ. Lipsa unei comunicări regulate poate conduce la sporirea stresului şi a sentimentului de izolare, în timp ce micromanagementul poate afecta încrederea. Acest lucru este important, deoarece, conform IDC, în anul 2009, angajaţii mobili vor reprezenta un sfert din populaţia activă1.
Studiul Cisco, „Understanding and Managing the Mobile Workforce†(„ÎnÅ£elegerea ÅŸi administrarea forÅ£ei de muncă mobileâ€Â), efectuat de specialiÅŸti în psihologia ocupaÅ£ională de la Pearn Kandola, analizează problemele comerciale ÅŸi cele interpersonale ale angajaÅ£ilor mobili. Studiul arată caracteristicile dominante de personalitate ale angajaÅ£ilor mobili, analizează influenÅ£ele culturale asupra activităţilor mobile ÅŸi evidenÅ£iază cele mai bune practici de management, abordând problemele specifice cu care se confruntă angajaÅ£ii mobili.