Cine face misto de Basescu e interzis la TV

Dupa ce a interzis spoturile CanCan si ale altor advertiseri care faceau misto de Basescu, CNA le-a intrezis si celor la Ziua spotul cu intoarcerea milioanelor de romani acasa. Ce noroc ca acest CNA nu poate CENZURA si Internetul. HăHăhă! Ce bă, eu nu ştiu să conduc?
Am aflat cu surprindere de decizia C.N.A. de a recomanda suspendarea difuzării spotului ziarului ZIUA numit Intoarcerea. Din punctul nostru de vedere, spotul ZIUA nu poate fi interpretat ca o aluzie la o decizie politică în favoarea sau în detrimentul unui candidat, cu atât mai puţin poate fi considerat o propagandă electorală.

Stimate domnule Preşedinte al Consiliului Naţional al Audiovizualului,

Am aflat cu surprindere de decizia C.N.A. de a recomanda suspendarea difuzării spotului ziarului ZIUA numit Intoarcerea.
Din punctul nostru de vedere, spotul ZIUA nu poate fi interpretat ca o aluzie la o decizie politică în favoarea sau în detrimentul unui candidat, cu atât mai puţin poate fi considerat o propagandă electorală.

Aşa cum este conceput, spotul este o construcţie narativă alternând între fantezie şi ironie, cu o tonalitate pozitivă. Personajul ipoteticului preşedinte nu este nominalizat, nu apare filmat de aproape, şi nu poate fi în nici un caz confundat cu un personaj politic real, fiind profund diferit în ceea ce priveşte înălţimea şi fizionomia sa de preşedintele în funcţie sau de contracandidaţii săi.

In acelaşi sens, spotul insistă pe nota de umor, arătând un personaj de origine africană care pretinde ca s-a întors în ţară, evocând acceptarea României în Consiliul de Securitate ca membru permanent şi menţionând că România are peste 30 de milioane de locuitori.

Aceste exagerări au ca scop de a induce de la început tonalitatea de ironie şi de a face clar telespectatorilor că suntem într-un registru al umorului de bună credinţă.

In săptămâna în care Institutul Naţional de Statistică ne anunţă că România se află într-un declin demografic, în care ştim că avem un deficit de forţă de muncă, o Românie de 30 milioane de locuitori nu poate exista decât în acest registru al umorului şi al fanteziei narative, registru în care cotidianul ZIUA îşi propune să capteze atenţia unui public saturat de veşti rele.

Spotul ZIUA a fost testat în focus grup (studii calitative) înainte de a fi difuzat şi nici unul dintre participanţi nu a interpretat mesajul spotului într-un registru de competiţie politică. El este perceput de public ca o fantezie, mai mult sau mai puţin reuşită, în ton cu zeci de alte emisiuni de umor televizate care se difuzează permanent.

In acest sens, considerăm că recomandând suspendarea spotului, CNA s-a aflat într-o confuzie şi solicităm o intrevedere, pentru a prezenta pe larg argumentele care stau la baza acestei convingeri. De asemenea stăm la dispoziţie CNA cu materialele obţinute din focus-grupuri şi studii calitative, care dovedesc fără tăgadă că publicul nu percepe acest spot ca fiind de natură a influenţa un comportament politic.

Inţelegem contextul politic în care ne aflăm dar, totodată, fiind în plină campanie de relansare a cotidianului nostru, nu dorim ca eforturile noastre să fie interpretate greşit de către CNA, iar fantezia noastră creativă să fie deturnată de sensul ei, pentru a deveni miza unei competiţii politice. Spotul ZIUA nu are nici o legătură cu propaganda politică.

In acest sens, contestăm decizia CNA, considerând că membrii CNA nu au avut la dispoziţie toate informaţiile necesare pentru a lua o decizie bine fundamentată şi vă solicităm respectuos o nouă discuţie pe această temă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *