Business Week Romania: Viata dupa fuziune

Business Week RomaniaTendinta globarizarii se resimte si in sectorul bancar. Dupa tratative pe plan international care au dus la fuziunea a doua dintre cele mai mari banci europene, trei “pitici” ai sistemului bancar romanesc s-au trezit, in consecinta, propulsati pe locul patru din punct de vedere al activelor.  Asa incepe povestea noului actor pe piata de profil UniCredit Tiriac, o banca rezultata in urma fuziunii HVB, Banca Tiriac si UniCredit Romania. Solutia pare un compromis deosebit de eficient: Banca Tiriac pune la bataie clientela de retail fidelizata prin dobanzile atractive, HVB se implica cu portofoliul de multinationale, in timp ce UniCredit aduce o contributie consistenta pe segmentul companiilor medii.

Astfel, UniCredit Tiriac pune un mare accent pe sectorul de afaceri, pentru a face fata concurentei din ce in ce mai acerbe din sectorul bancar, in care cel mai mare jucator trece printr-o restructurare profunda iar noii-veniti incearca sa muste din cota de piata a veteranilor.

La capitolul noutati, UniCredit Tiriac vine cu o structura de agentii specializate: clienti corporate si persoane fizice. Solutia “de import” se doreste o eficientizare la nivel operational, dar si crearea unui climat adecvat in functie de rulajul si nevoile companiilor.

Cu toate ca la prima vedere o fuziune in trei nu poate crea un dezechilibru la nivel de angajati, noua banca nu a fost ocolita de repercursiunile migratiei de personal. In plus noile evaluari si standarde au mai cernut din plapuma groasa a resurselor umane. Asa ca lista de angajari ramane deschisa momentan doar pentru cateva dintre pozitiile de top.

 

Astfel de la mjlocul anului in curs, UniCredit Tiriac va demara in tromba de pe locul patru, pozitie pe care vrea sa si-o pastreze prin concentrarea cu precadere asupra sectorului de afaceri.

 

In acelasi numar al revistei BusinessWeek Romania mai puteti afla care sint petitorii fabricii de avioane de la Craiova si care este starea turismului balnear, despre care autoritatile spera ca va contribui la relansarea turismului romanesc.

 

 

Pentru intrebari sau mai multe informatii referitoare la acest articol sau la revista BusinessWeek Romania, va rugam luati legatura cu Cristina Nitu, marketing asisstant, Business Media Group, la tel 021.206.06.80 sau cristina.nitu@bmg.ro.

*******************************************************************

In luna mai a anului 2006, Business Media Group  a lansat editia romaneasca a BusinessWeek,  alaturindu-se astfel familiei internationale prin cea de-a saptea editie locala a celei mai citite reviste de afaceri din lume. In Romania, revista apare saptaminal si poate fi gasita la toate chisocurile de ziare incepind cu ziua de marti, fiind tiparita intr-un tiraj de 20.000 de exemplare, distribuite in toata tara.  

De-a lungul celor peste 75 de ani de existenta, revista BusinessWeek s-a dovedit a fi o sursa de informatie indispensabila pentru oameni de afaceri si antreprenori, cifra de 4,7 milioane de cititori, transformind-o in cea mai citita revista de afaceri din lume.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *