LifeStyle

Business Week: Povestea privatizarii CEC

“Vreau la patron!” declara Eugen Radulescu,  fostul Presedinte CEC. Pentru el CEC-ul, banca pe care a reusit s-o aduca pe profit este acum un subiect inchis, la fel si job-ul pentru stat. Dupa o vancanta de cateva luni, Radulescu vrea sa lucreze in sectorul privat si nu exclude nici posibilitatea de a lucra in strainatate. CEC-ul a traversat o perioada a schimbarilor, relatata de Radulescu in exclusivitate pentru noul numar BusinessWeek Romania.
Cine isi mai aminteste astazi de creioanele chimice si hartia indigo? In 2005, angajatii CEC nu isi imaginau ca vor utiliza altceva in munca lor de zi cu zi. Minimizarea la maxim riscului, cu pretul de a renunta la proiecte importante, era o alta politica a batranei doamne a pietei bancare romanesti. Ca in orice manual de management al schimbarii s-au facut investitii in tehnologie, s-au introdus produse bancare dar s-a mizat in primul rand pe restructurarea salariatilor CEC si a mentalitatii lor. O alta problema a constituit-o  nivelul salariilor cu 50% mai mic comparativ cu alte banci. Desi dupa prima restructurare, din 9.000 de salariati au ramas 7.000, a mai fost nevoie de recrutari din afara. S-a investiti in traininguri pentru angajati, politica care va fi urmarita si pe viitor.

Intr-o piata care creste din punct de vedere al activelor annual cu circa 40% e greu sa tii ritmul. Trebuie remarcat ca la capitlorul crestere active este trecuta si extinderea retelelor, iar numarul de sucursale al multor banci a explodat in ultimii ani, lucru care nu se putea intampla la CEC, precizeaza Radulescu.  Trecand de procesul de schimbare interna, CEC a reusit in 2006 sa atinga 40 milioane de lei profit si sa ocupe locul 5 in Topul bancilor BusinessWeek. Miza profitului a fost extrem de mare, in conditiile in care statul se pregatea sa retraga CEC privilegiul garantiei pentru orice suma depusa ceea ce i-ar fi putut determina pe depunatori sa-si retraga banii.

Povestea restructurarii CEC si a planurilor de viitor poate fi citita in intregime in noul numar din BusinessWeek Romania. Dintre principalele subiecte amintim legitimitatea pozitiei Leo Burnett ca lider al advertisingului local,  Dosar Special- De ce zâmbeste Heineken,  Investitii extreme:In culisele Columbiei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *