AUTO

Biz: Piata auto locala, in plin proces de transformare

Sectorul auto se transforma vizibil in 2007 si depaseste estimarile de stagnare realizate in urma cu doi ani. Fie ca este vorba despre o atentie mai mare acordata consumatorului si mediului sau de investitii straine considerabile realizate pe piata locala, potentialul industriei locale incepe sa fie recunoscut. In acest context, cover story-ul “Piata auto, de neoprit” din numarul 148 al revistei BIZ arata cum industria auto romaneasca a crescut si care au fost elementele ce au dus la aceasta crestere.In primele opt luni din acest an, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), s-au vandut 236.808 de automobile, fata de cele 188.466 unitati vandute in 2006. In aceasta situatie, Bucurestiul genereaza aproximativ 40% din totalul vanzarilor. Si la importul de autoturisme lucrurile au mers foarte bine, cresterea de 53,2% pe primele opt luni din 2007 depasind numeroase asteptari. Astfel, pana in luna august a acestui an s-au vandut 129.245 unitati, in timp ce pe tot anul trecut s-au vandut 137.252 unitati.

Pe de alta parte, printre tendintele observate pe piata auto din Romania anului 2007 se numara: o orientare a populatiei cu venituri medii si peste medie spre zona premium, interesul marit pentru masinile noi si de import sau extinderea semnificativa a showroom-urilor. Pe piata se inregistreaza si o crestere a interesului populatiei cu venituri modice pentru masinile care nu depasesc la vanzare 10.000 euro (fara TVA).

“INn momentul de fata din total piata raportata la import – din cele 147.000 de unitati vandute in primele 8 luni, aproximativ 60.000 de masini s-ar incadra la segmentul sub 10.000 de euro. E clar ca peste o treime din piata auto este reprezentata de autoturismele care costa sub 10.000 (fara TVA). Daca includem aici si Dacia, procentul este mult mai mare”, a declarat pentru BIZ Catalin Gavra, Director General Romcar.

Incolo de evolutia pietei auto locale, revista BIZ invita prin articolul “Branduri care inving secolele”, din cadrul rubricii Marketing, la descoperirea modului in care brandurile pot supravietui in timp, fiind vii in mintea consumatorului chiar si pentru sute de ani.

La nivelul rubricii Focus, numarul 148 propune abordarea temei  “Grupuri de firme de milioane de euro” in timp ce sectiunea destinata articolelor Harvard Business Review prezinta in aceasta editie “Strategia succesului pe termen lung”.

***

Biz (www.revistabiz.ro) este revista noilor tendinte in afaceri, de sapte ani titlu de referinta si trend-setter pe piata publicatiilor de afaceri din Romania. De doua ori pe luna, Biz aduce subiecte originale, analize, studii de caz si puncte de vedere exclusive asupra pietei, fiecare nou numar fiind o piesa in colectia povestilor de succes si un instrument de valoare atat pentru cresterea afacerii cat si pentru dezvoltarea personala.

Business Media Group (www.bmg.ro) s-a pozitionat, prin intermediul publicatiilor sale de afaceri si evenimentelor, drept furnizor major de informatie pentru comunitatea de afaceri din Romania. Portofoliul sau include doua divizii de publicatii, Publicatii de Afaceri (din care fac parte Business Review, Biz, BusinessWeek Romania, Campaign si catalogul de afaceri The Workbook) si Publicatii de Lifestyle (ce include editiile locale ale publicatiilor internationale Stuff si AutoCar – parti ale grupului britanic Haymarket). Pe langa acestea, Business Media Group include o Divizie de Evenimente (Zilele Biz, Strategic, Business Review Forum, BizAcademy) si o Divizie de Carte (“Lovemarks” de Kevin Roberts, “BlogMarketing” de Jeremy Wright).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *