LifeStyle

Audi R8 V12 TDI Concept

Audi R8 V12 TDI Concept Audi a facut valuri anul trecut cand a lansat modelul R8, un supercar de lux foarte accesibil si placut la condus – unul pe care l-ai putea conduce zilnic daca ai dori.

     Acum, constructorul din Ingolstadt a mers mai departe cu acel proiect montand sub capota masinii un turbo diesel V12 de 500 de cai-putere, economic si puternic deopotriva, care face ca R8 sa poata fi considerata in acest moment o masina perfecta.

     Versiunea R8 pe benzina este un supercar extrem de rapid, fiind propulsata de un motor V8 de 4,2 litri care dezvolta 420 de cai-putere si atinge “suta” in numai 4,6 secunde.

     Insa, conceptul diesel se poate lauda cu niste cifre si performante exceptionale. Are motor V12 de 6,2 litri care dezvolta 500 CP si 1.000 Nm de cuplu, care face ca R8-ul sa demareze de la 0 la 100 km/h in doar 4,2 secunde.

     Cu toate acestea, Audi va avea ceva obstacole de trecut, cel putin in Statele Unite ale Americii, unde diesel-urile au fost destul de rare in ultimii ani, iar clientii traiau cu impresia ca motoarele pe motorina sunt aceleasi agregate zgomotoase care fac mult fum ca acelea din anii 70. Insa, Audi poate folosi R8-ul pentru a ataca aceasta perceptie si sa-i convinga pe americani ca diesel-urile sunt niste masini sexy si la indemana oricui.

     Iar R8 este sexy, cu siguranta. In afara modificarilor exterioare, R8 V12 TDI poate atinge o viteza de top de peste 300 km/h, iar impresionantul cuplu motor este disponibil de la 1.750 rpm, ceea ce inseamna ca demarajul este extrem de violent. Asemenea altor propulsoare V12, sound-ul este de mare efect.

     Avand in vedere faptul ca gandirea “verde” domina industria auto, R8 V12 TDI Concept este realizat in conformitate cu normele Euro 6 privind emisiile care vor aparea in 2014, iar consumul redus de combustibil fac din modelul Audi o masina foarte practica.

     Exteriorul atragator se caracterizeaza prin noile si prizele de aer mai mari, prin deflectoarele laterale de tip plasa care sunt mai largi, precum si prin spoilerul ingust dintr-o bucata, realizat din aluminiu, care uneste difuzoarele fata si spate pe sub pragurile largite.

     Deosebit de atractive sunt si LED-urile – comparabile cu farurile cu xenon sau halogen – pozitionate sub blocurile optice fata. Acestea sunt de mare efect cand sunt aprinse, fie ca este zi sau noapte, si nu sunt deranjante pentru ceilalti soferi participanti la trafic.

     Fiind vorba despre un concept, inca nu se stie daca partea superioara a carcasei motorului, care este din fibra de carbon, se va regasi si pe versiunea de serie.

     Masivele discuri de frana ceramice confera conceptului R8 V12 TDI o putere de franare comparabila cu cea a masinilor de curse.
Sursa: www.auto.ro / Scorpion

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *