AUTO

Audi A3 Cabriolet, un vis devenit realitate

Audi A3 CabrioletSportiv, elegant, emanand emotii intense – noul Audi A3 Cabriolet isi face aparitia exact la timpul potrivit pentru noul sezon care debuteaza in primavara lui 2008. Modelul Audi A3 open-top reprezinta varianta premium a clasei compacte. Aceasta combina genele sportive ale lui A3 si acea calitate necompromisa care distinge orice model Audi. Exista patru tipuri de motorizari si o gama larga de optiuni in privinta dotarilor individuale. Vanzarile debuteaza in Germania la inceputul lui februarie 2008. Modelele decapotabile Audi au in general plafonul realizat dintr-un material textil clasic, iar in cazul lui Audi A3 Cabriolet, aceasta caracteristica ii imprumuta o nota de eleganta armonioasa si o sportivitate specifica coupè-urilor. Plafonul textil se remarcã prin greutatea sa scazuta si prin ajustajul excelent. Poate fi deschis hidraulic in doar noua secunde, iar atunci cand este deschis ocupa foarte putin spatiu. Este disponibil in versiune semi-automata si complet automata, ultima fiind si izolata acustic.

Structura caroseriei acestui model Audi decapotabil premium imbina la nivel maxim puterea superioara, otelul modelat la cele mai inalte temperaturi si ranforsarile multiple, care confera rigiditate maxima si siguranta in caz de impact. La interior, calitatea ferma a finisajelor, cu care marca ne-a obisnuit, design-ul atragator si ergonomia exemplara creeaza o atmosfera de eleganta sportiva. Cei patru ocupanti beneficiaza de un spatiu amplu. Spatarul scaunelor spate poate fi pliat, marind astfel spatiul pentru depozitarea bagajelor de la 260 la 674 litri – indiferent daca plafonul este pliat sau nu!

A3 Cabriolet este construit in patru versiuni de motorizare – doua pe benzina si doua TDI. Acestea combina forta ampla cu eficienta impresionanta, utilizand un turbocompresor impreuna cu injectia directa. Performantele sale se inscriu intre 77 kW (105 CP) si 147 kW (200 CP). Ca si dotare optionala, cutia de viteze inovatoare S tronic cu doua ambreiaje se asigura ca puterea motorului sa fie transmisa catre roti.

Suspensia dinamica a lui Audi imprumuta A3-ului o agilitate superioara. Este completata de o servodirectie electromecanica sensibila, care consuma foarte putina energie. Suspensia spate cu patru brate combina confortul excelent cu proprietatile de manevrabilitate sportiva. Pe langa suspensia standard, exista si optiunea unei suspensii sport.

Audi ofera pentru Audi A3 Cabriolet liniile de echipare Attraction si Ambition. in ambele cazuri specificatiile echiparilor sunt multiple, iar linia Ambition include jante de aluminiu de 17 inch, suspensie si scaune sport, printre alte optiuni. Pachetele exterioare S line sau S line sports sunt disponibile la quattro GmbH.

Design-ul exterior

Exista multe argumente in favoarea plafonului clasic din material textil, prezent la modelele decapotabile Audi. Unul dintre ele este evident chiar de la prima vedere: proportiile armonioase. Datorita design-ului compact de pliere a plafonului, designerii de la Audi au putut crea un automobil cu patru locuri cu linii atragatoare. Cu plafonul pliat, Audi A3 Cabriolet arata compact si usor; cu plafonul ridicat, radiaza eleganta unui coupè. Mãsurand 4.238 mm lungime, 1.765 mm lãtime si 1.424 mm inaltime, se inscrie printre modelele sportive compacte ale clasei sale.

Prezenta puternica a lui A3 Cabriolet este tipica marcii Audi. Interdependenta suprafetelor sale confera caroseriei aspectul unei sculpturi, modelata de insusi impulsul progresist al liniilor sale. Linia orizontala dinamica de deasupra zonei pragurilor, precum si cea ascendenta superioara creeaza impresia unei caroserii mai alungite.

Partea frontala a lui A3 Cabriolet este dominata de grila single-frame a radiatorului, iar farurile reprezinta si ele o alta zona care atrage privirile. Precizia design-ului lor confera expresie vizibila perfectionismului marcii cu cele patru inele. Acestea pot fi dotate optional cu faruri Xenon plus, cu functie de iluminare adaptiva. Conturul cromat sub forma de aripa s-a fixat drept element caracteristic al marcii Audi, iar forma sa variaza in functie de tipul de faruri.

Luminile de zi, sub forma unor tuburi integrale de lumina – o caracteristica importanta de siguranta la Audi – contine sapte LED-uri care emit lumina alba, in combinatie cu unitatile xenon. Similar farurilor, luminile spate ale lui A3 Cabriolet au un design specific. Tehnologia lor se bazeaza pe tije din fibre optice, dar efectul vizual este cel a doua inele radiante, care disting in mod clar autovehiculul drept un Audi, chiar si dupa lasarea intunericului.

Privit din profil, alura atletica a lui Audi A3 Cabriolet iese clar in evidenta. Aripile puternic profilate gazduiesc roti de mari dimensiuni: in cazul echiparii Attraction, cu diametru de 16 inch. Versiunea Ambition are jante de 17 inch din aluminiu. Rotile de 18 inch de la quattro GmbH sunt disponibile drept optionale. Audi ofera A3-ul Cabriolet in 15 culori, care pot fi combinate cu trei culori de plafon – negru, albastru si rosu.

Plafonul si caroseria

Audi a ramas fidel liniei sale de succes: noul A3 Cabriolet are de asemenea un plafon clasic din material textil. Acesta se armonizeaza perfect cu ideea originala, autentica, de sofat open-top si cu sentimentul de agilitate lipsita de griji. Plafonul isi pastreaza forma datorita mecanismului metalic actionat mecanic, care asigura un ajustaj remarcabil, etanseitate perfecta si o silueta de coupè. O lunetã generoasa, incãlzitã, face posibilã o bunã vizibilitate spate.

Audi poate oferi plafonul din material textil in doua versiuni – un soft top semiautomat si plafonul complet automat izolat fonic. in ambele cazuri acesta este actionat printr-o pompa de mare presiune cu doi cilindri hidraulici. Acestia deschid soft top-ul intr-un interval extrem de rapid, de numai noua secunde. Asta inseamna ca pana si o stationare scurta la semafor este suficienta pentru a face acest lucru.

Atunci cand este coborat, acesta se pliaza in Z, astfel incat ocupa un spatiu minim. Partea din fata a acestuia se aseaza peste materialul textil ca un capac si se uneste practic cu restul caroseriei, incat nu mai este necesara o copertina. Plafonul pliat este depozitat intr-un compartiment compact din otel care reduce foarte putin capacitatea compartimentului pentru bagaje. Cinematica ultraperformanta face ca plafonul acustic sa poata fi actionat si in mers, pana la o viteza de 30 km/h – mare avantaj in cazul sofatului urban. Procesul este controlat de un buton aflat pe consola centrala; poate fi de asemenea actionat din afara autovehiculului, prin introducerea cheii de contact in usa.

Soft top-ul complet automat ia forma unui plafon acustic. intre suprafata exterioara si liniile interioare exista o suprafata alcatuita din fibre sintetice, care imbunatateste izolarea termica si acustica – la o viteza de 140 km/h se inregistreaza cu numai 1 dB (A) mai mult in interiorul lui Audi A3 Cabriolet decat in A3. Pentru a uniformiza fluxul de aer din interior, se poate actiona un deflector de aer deasupra banchetei din spate, urmand cativa pasi simpli, de pe partea laterala a autovehiculului.

Otel de mare rezistenta: greutate scazuta si rigiditate maxima

Un pachet extins de ranforsari confera caroseriei lui A3 Cabriolet rigiditate, iar acest model Audi open-top ruleaza la aceleasi standarde de precizie, agilitate si confort ca si A3-ul cu plafon permanent. 45% din caroserie este realizata din otel de inalta rezistenta, iar 9% din otel de ultra-inalta rezistenta, combinand greutatea scazuta cu rigiditatea maxima. Cadrul plafonului si bara de rulare au incorporate ranforsari din otel, pentru maximum de siguranta.

Profiluri de rigidizare sunt integrate de asemenea in pragurile laterale si in podeaua autovehiculului. Profilurile in forma de V din otel consolideaza structura fata si spate, iar sub compartimentul motor exista o capsula cu o alta rama de consolidare. Panouri de inalta rezistenta exista si in stalpii B.

O structura din otel separa compartimentul pasageri de cel al bagajelor. La fel, bare din otel servesc la intarirea stalpilor A la interior. Airbag-uri la nivelul capului si toracelui sunt integrate in spatele scaunelor fata. in eventualitatea unei coliziuni in partea din spate, sistemul integrat de protectie actioneaza prompt pentru protejarea capului si a partii superioare a corpului.

Interiorul

Interiorul lui Audi A3 Cabriolet radiaza un aer de eleganta sportiva; materialele sale, calitatea intransigenta obisnuita a modelelor Audi si designul accentueaza caracterul premium al acestui nou model decapotabil. Linii calme marginesc suprafetele sale largi. Cele patru orificii rotunde de ventilatie si partile laterale capitonate sunt reminiscente ale modelului Audi TT.

Este o chestiune de onoare pentru Audi sa mentina standardele perfecte in privinta ergonomiei, care au consacrat marca. Acele rosii ale vitezometrului si ale turometrului contrastaza cu suprafata de un negru sportiv a cadranelor. Linia de echipare Ambition a lui A3 Cabriolet ofera un volan sport din piele, cu trei spite. Chei multifunctionale sunt disponibile ca si dotari optionale, iar cutia de viteze S tronic este prevazuta cu padele pentru schimbarea vitezei. Butoanele adopta un design ergonomic, organic. Cele doua sisteme de navigatie disponibile folosesc un sistem de operare adoptat de la conceptul superior MMI, familiar liniilor de autovehicule mari Audi.

Audi ofera o gama larga de optiuni in privinta scaunelor. Linia Ambition are ambele scaune fata sportiv conturate. Un suport lombar electric cu patru trepte este disponibil ca si optiune, precum este si incalzirea pentru scaunele fata sau pentru toate cele patru scaune.

Interiorul: acel sentiment de spatiu deschis, de libertate

Caracterul clasic de decapotabila pe care plafonul din material textil il creeaza in versiunea open-top a lui A3 poate fi de asemenea regasit in modul in care este folosit spatiul interior. Parbrizul este la fel de vertical ca si cel al modelului A3 cu plafon permanent, creand o impresie eterica de deschidere – spre deosebire de multe concepte concurente cu plafon din otel, la care parbrizul este mai inclinat. Deoarece plafonul pliat ocupa putin spatiu, nu a fost necesar sa se deplaseze bancheta din spate catre fata. Acest aspect faciliteaza existenta unui spatiu amplu in spate, multumita in parte si ampatamentului de 2.578 mm.

Un alt punct forte al lui Audi A3 Cabriolet in privinta confortului cotidian este portbagajul variabil. Spatarul scaunelor spate, impartit 50:50, poate fi degajat din compartimentul pentru bagaje. Spatiul larg si inalt care se creeaza creste capacitatea portbagajului la 674 litri si lungimea zonei de incarcare la 150 cm – spatiu amplu chiar si pentru obiecte voluminoase de echipament sportiv. in versiunea standard, portbagajul are o capacitate de 260 litri, indiferent daca plafonul este pliat sau nu.

Trenul de rulare

A3 Cabriolet este disponibil in patru versiuni cu motor in patru cilindri, doua dintre ele pe benzina si doua diesel. Toate sunt motoare cu turbocompresor si injectie directa – destinatia lor TFSI si TDI reprezentand combinatii tehnologice care armonizeaza puterea impresionanta cu inalta eficienta. Tehnologia TFSI si-a demonstrat potentialul de-a lungul multor ani in domeniul motorsportului – prototipul sport R8 a castigat Le Mans 24 Hours de cinci ori intre 2000 si 2005. Audi R10 TDI a adaugat sirului de succese, in 2006 si 2007, motorul extrem de puternic V12 TDI.

Noul A3 Cabriolet este disponibil in doua variante de motorizare TDI – o combinatie cu care Audi a stabilit deja o tendinta in 1995; atunci motorul 1.9 TDI a devenit primul motor diesel din lume care se folosea pentru a propulsa un autovehicul decapotabil. La A3 Cabriolet cel mai mic dintre cele doua motoare cu patru cilindri dezvolta o putere de 77 kW (105 CP) si un cuplu viguros de 1.900 rpm la un volum de 1.896 cm3. Acul vitezometrului are nevoie de 12,3 secunde pentru a trece de 100 km/h, iar limita de viteza este de 185 km/h. Aceasta versiune diesel foloseste numai 5,1 litri de combustibil la 100 km. A3 Cabriolet 1.9 TDI dispune de o cutie de viteze manuala in cinci trepte.

Noul 2.0 TDI cu o cilindree de 1968 cm3 etaleaza forta conceptului TDI intr-o interpretare evolutiva – ruleaza in mod eficient, in forta si foarte silentios. Motorul cu patru valve, echipat cu doi arbori de echilibrare, a fost prevazut cu un sistem common rail de ultima generatie. Turbina are mai multe palete pentru o mai mare eficienta iar pistoanele au beneficiat de o geometrie optimizata care sporeste si mai mult eficienta procesului de ardere.

Motorul de doi litri dezvolta 103 kW (140 CP). intre 1.750 si 2.500 rpm acesta genereaza un cuplu de 320 Nm – destul pentru a accelera A3 Cabriolet-ul de la 0 la 100 km/h in 9,9 secunde, pana la o viteza de 204 km/h. 100 km sunt parcursi cu numai 5,3 litri de combustibil, iar emisiile s-au situat deja sub limita viitoarei norme Euro 5. Ca si optiune, Audi pune la dispozitie cutia de viteze S tronic de inalta performanta, in locul cutiei manuale in sase trepte.

Injectie directa: presiunea injectiei ridicata la 150 bari

Noul 1.8 TFSI produce 118 kW (160 CP) si 250 Nm, ultima valoare la o viteza a motorului situata intre 1.500 si 4.200 rpm. O axa cu came cu distributie variabila optimizeaza umplerea camerelor de ardere si doi arbori de echilibrare asigura o putere ultra lina.

Injectia directa si tehnologia turbo reprezinta combinatia ideala pentru o placere maxima si o eficienta impresionanta in momentul rularii. Turbosuflanta raspunde extrem de rapid, iar motorul in patru cilindri devine salbatic, avand o turatie si un cuplu impresionante. A3 Cabriolet este dotat cu o cutie de viteze manuala in sase trepte si atinge 100 km/h in 8,3 secunde si pana la 218 km/h; respecta normele europene in privinta sofatului, cu media de 7,3 litri la 100 km. Ca o alternativa, Audi ofera cutia de viteze sportiva S tronic.

Din punct de vedere tehnic, 1.8 TFSI este o ruda foarte apropiata a lui 2.0 TFSI, care a fost ales “Motorul Anului” de trei ori la rand de catre un juriu international format din jurnalisti. Versiunea de doi litri aduce un cuplu de 280 Nm, turatii de la 1.800 la 5.000 rpm, iar intre 5.100 si 6.000 rpm dezvolta 147 kW (200 CP). Versiunea 2.0 TFSI opereaza de asemenea cu o axa cu came cu distributie variabila si doi arbori de echilibrare, iar raportul de compresie de 10.5:1 garanteaza inalta eficienta termodinamica.

Datorita cutiei de viteze S tronic cu doua ambreiaje, disponibila pe langa cutia de viteze manuala in sase trepte, A3 Cabriolet 2.0 TFSI parcurge distanta de la 0 la 100 km/h in 7,3 secunde; viteza maxima este de 231 km/h si foloseste o medie de 7,6 litri combustibil la 100 km.

Puterea motorului este dirijata catre rotile din fata la toate versiunile de Audi A3 Cabriolet; versiunile de motor incepand de la 103 kW (140 CP) sunt dotate in versiunea standard cu o cutie de viteze manuala in sase trepte. Cutia de viteze S tronic combina avantajele transmisiei automate cu cele ale transmisiei manuale. La sarcini si viteze mari, cele sase trepte se schimba automat in numai 0,2 secunde, fara o intrerupere perceptibila a fluxului de putere.

soferul poate actiona cutia S tronic folosind maneta sau, in stilul racing, folosind padelele de pe volan. Exista doua moduri suplimentare de operare complet automate, D de la Drive (standard) si S pentru Sport. S tronic opereaza extrem de eficient, iar managementul electronic automat asigura ca motorul sa functioneze cat mai economic posibil la viteze mici. Nici macar cei mai atenti soferi nu pot face asta mai bine.

Suspensia dinamica

Plafonul usor, compact, determina coboararea greutatii totale si a centrului de greutate al lui Audi A3 Cabriolet. Acest aspect ajuta suspensia dinamica a lui Audi sa-si realizeze potentialul maxim.

Audi a recurs la o dispunere clasica a suspensiei fata – un design McPherson cu brat triangular. Rama auxiliara pe care este amplasata structura este realizata din aluminiu. Prinsa de caroserie, aceasta atribuie structurii fata o foarte mare rigiditate.

Directia precisa cu cremaliera si pinion actioneaza cu asistenta electromecanica indirecta, cu regulator in functie de viteza. Sistemul nu foloseste energie atunci cand autovehiculul ruleaza in linie dreapta, economisind in medie 0,2 litri de combustibil la 100 km.

Suspensia spate cu patru brate reprezinta un alt element tehnic de baza. Principiile sale de design confera avantaje majore in privinta caracteristicilor de manevrabilitate, deoarece inregistreaza si raspunde separat la fortele longitudinale si laterale. si aici, un cadru uneste caroseria si suspensia; arcuri elicoidale si amortizoare compacte ofera suport vertical.

Toate aceste tehnologii sunt ingrediente principale ale impactului de ansamblu produs de acest autovehicul sport decapotabil. Este modelat din precizie si spontaneitate, pe care autovehiculul le emana cu fiecare schimbare de viteza. Modelul A3 open-top este actionat cu rafinament, iar functiile sale de ghidaj cu un calm de nezdruncinat. Comportamentul la pilot automat ramane neutru pana la o foarte inalta limita de manevrare.

Dotari optionale: suspensie sport si jante de dimensiuni mari

Pentru linia de echipare Ambition, A3 Cabriolet are drept dotari optionale suspensia sport care coboara garda la sol cu pana la 15 mm. Linia Attraction vine cu jante de 16 inch si anvelope cu dimensiunea de 205/55. Pentru Ambition, jantele din aluminiu de 17 inch si anvelopele de 225/45 sunt standard. Audi poate furniza alte patru versiuni de jante ca si doatare optionala, precum si un sistem de monitorizare a presiunii anvelopelor.

Sistemul de franare a lui A3 Cabriolet satisface de asemenea standardele sport. Discurile fata sunt ventilate si au un diametru mare. Pedala se simte direct si spontan, iar forta de franare poate fi reglata cu o usurinta remarcabila. Un accent deosebit a fost pus pe reducerea distantei de franare, odata cu programul electronic de stabilitate (ESP).

Echiparea

Linia Attraction a lui Audi A3 Cabriolet vine deja cu o capota semiautomata. Patru geamuri electrice si luminile standard de zi completeaza specificatia. Linia sportiva Ambition are trasaturi distinctive precum jantele din aluminium de 17 inch, faruri ceata fata si suspensie sport. La interior, echipamentul somptuos include scaune sport, un sistem de informare a soferului, un volan sport din piele, un deflector de aer, inserari speciale, tapiterie si ornamente pentru praguri.

Gama de dotari optionale pentru A3 Cabriolet include articole ergonomice, precum volane multifunctionale, aer conditionat automat deluxe, tapiterie din piele, scaune incalzite si senzor de parcare. Farurile xenon plus si cele adaptive pentru curbe lumineaza eficient drumul in intuneric. Spatiile de depozitare pentru interior si pentru portbagaj includ o geanta pentru schi si snowboard si aduc un plus de utilitate practica lui A3 Cabriolet.

Tipic pentru Audi, si A3 Cabriolet este dotat cu o gama larga de tehnologii multimedia. Acestea cuprind sistemul audio „chorus” cu patru difuzoare si sistemul surround Bose. Toate sistemele audio, incepand cu acela de concert radio, includ o interfata pe consola centrala pentru conectarea unui iPod sau MP3 player. Doua sisteme de navigatie – cu monitoare monocrome sau color – ajuta la orientare. Audi ofera si pre-echiparea pentru orice tip de telefon mobil.Cei care sunt foarte atasati de caracteristici speciale, vor aprecia liniile de echipare oferite de quattro GmbH. Linia S combina un pachet pentru exterior pentru caroserie si un pachet sport. O a treia optiune disponibila de la quattro GmbH este linia exclusivista Audi.

Sursa: Porsche Romania/Scorpion

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *