AUTO

An record pentru Audi

Audi a vândut 76.900 automobile pe plan mondial în luna octombrie 2007, ceea ce reprezintă o creÅŸtere de 5,3 % (2006: 73.050 unităţi). ÃŽn primele zece luni ale anului acesta, Audi a vândut aproape 818.200 unităţi în total, ceea ce semnifică o creÅŸtere cu 8% faţă de aceeaÅŸi perioadă a anului trecut (2006: 757.763). CreÅŸterea semnificativă a fost raportată pentru toate regiunile unde se comercializează Audi. “Datorită rezultatelor obÅ£iute în ultima lună, suntem foarte încrezători că până la finalul anului vom depăşi Å£inta propusă de 950.000 automobile vândute pe plan mondial”, au declarat reprezentanÅ£ii Audi AG.ÃŽn Europa (inclusiv Germania), cifrele pentru octombrie au crescut cu 2,5% faţă de anul trecut la aproape 55.400 unităţi (2006: 54.019; ianuarie – octombrie: 589.700, +5,2%). Din nou, cea mai mare piaţă a exporturilor a fost Marea Britanie: 7.066 automobile au însemnat o creÅŸtere de 12,8% (2006: 6.262; ianuarie – octombrie: 89.928, +16,4%). ÃŽn Germania, Audi AG a livrat către clienÅ£i 23.742 vehicule în luna octombrie, creÅŸtere de 5,5% (2006:22.502; ianuarie – octombrie: 210.183. -0.9%). ÃŽntre ianuarie ÅŸi octombrie, Audi ÅŸi-a alocat o cotă de piaţă record de 7,9 procente în Germania.

Audi AG a crescut ÅŸi în America. Un total de 9.283 clienÅ£i au optat pentru un automobil cu patru cercuri în octombrie, 10,2% mai mulÅ£i decât în octombrie anul trecut (2006: 8.420; ianuarie – octombrie: 94.219, +10%). Numai în SUA, Audi a vândut 7.421 unităţi în octombrie. CreÅŸterea este de 15,4% comparat cu anul trecut (2006: 6.421; ianuarie – octombrie: 75.900, +10%).

Cea mai spectaculoasă creÅŸtere procentuală a vânzărilor a fost înregistrată în regiunea Asia/Pacific, unde cu 10.100 vehicule vândute, creÅŸterea a fost de 17,9 % comparat cu luna octombrie a anului 2006. Vânzările în China (inclusiv Hong Kong) au crescut cu 24,8 % faţă de cifrele înregistrate în luna octombrie a anului trecut (7.695 unităţi; ianuarie – octombrie: 83.863, +25,9%).

În România, Audi este pe acelaşi val ascendent ca şi în restul ţărilor. Mihai Hălmăgianu, directorul măcii confirmă: “De la începutul anului am înregistrat 2.260 de vânzări, faţă de perioada similară a anului 2006 când au fost numai 1.583. Mai exact, în luna octombrie au fost 252 de comenzi, comparativ cu octombrie 2006 când erau 193”.

Planurile pentru anul viitor sunt şi mai ambiţioase, principalul atu fiind reprezentat de modelul A4 care se va lansa în luna ianuarie. „Estimăm că vom vinde aproximativ 1.000 de unităţi din acest model al cărui preţ porneşte de la 24.100 euro plus TVA, pentru motorizarea 1.8 TFSI”, explică Mihai Hălmăgianu. Modelul Audi A4, aflat la a 8a generaţie, este aşteptat cu nerăbdare de public.

Ca dovadă stă ÅŸi recentul premiu “Volanul de aur” – unul din cele mai importante ale industriei de profil germane – care a desemnat modelul în cauză ca fiind “cel mai bun din clasa sa”. Juriul, compus din VIP-uri, experÅ£i tehnici ÅŸi piloÅ£i profesioniÅŸti de pistă ÅŸi raliu, au testat fiecare model nominalizat, calităţile dinamice ale noului Audi A4 fiind considerate la fel de impresionante ca ÅŸi designul puternic, gradul de echipare ÅŸi confortul. “Cu vânzări ce totalizează 8.5 milioane de unităţi, modelul Audi A4 este cel mai bine vândut din toată istoria companiei.

Datorită motorizărilor cu injecţie directă de carburant şi sistemului Audi drive select, noul A4 se bucură de o poziţie specială în segment”, comentează directorul mărcii în România succesul unui model care nu a ajuns încă în showroom-uri.

Premiul “Volanul de Aur” a fost acordat în fiecare an celei mai bune maşini încă din 1975. Premiul primit de Audi A4 este al 16-lea primit de marca Audi. Audi A6 a primit acelaşi premiu în 2004 iar Audi Q7 l-a cucerit un an mai târziu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *