Business

Altex: 317 milioane de euro in 2007

Cu o cifra de afaceri de peste 317 milioane € in 2007, ALTEX si-a consolidat pozitia de lider pe piata de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia din Romania. Compania a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de peste 50% fata de anul precedent, pe fundalul unei cresteri a pietei de retail de 25%.  Suprafata comerciala totala a retelelor ALTEX si MEDIA GALAXY insumeaza la sfarsitul lui 2007 aproximativ 90.000 mp, cu peste 15% fata de anul anterior, si cu peste 35% fata de anul 2005.

In 2007, ALTEX ROMANIA a deschis 4 magazine MEDIA GALAXY in orasele Cluj, Targu Mures, Satu Mare si Iasi in suprafata totala de 12.600 mp si 10 magazine ALTEX in orasele Craiova, Vaslui, Oradea, Galati, Ploiesti, Piatra Neamt, Cluj, Alba Iulia, Timisoara in suprafata totala de 12 000 mp.

Anul 2007 a insemnat si crearea a 550 de noi locuri de munca. Numarul total de angajati a crescut cu 30% fata de 2006, si cu 5% fata de 2005. Investitiile in formarea personalului s-au ridicat la aproximativ 150.000€, in crestere cu 35% fata de 2006, si aproximativ 100% fata de 2005.

Cresterea numarului de angajati a condus la un numar total de 20.000 de ore de training pentru angajati. Totodata,  compania a crescut nivelul salariilor cu 24% pentru pozitiile de back office si cu 30% pentru angajatii din magazine, iar bonusurile platite catre forta de vanzare in anul 2007 au depasit 1.500.000 € la care se mai adauga si alte beneficii si compensatii care se cifreaza la peste 1.600,000 €.

“2006 si 2007 sunt anii care reprezinta un amplu si complex proces de remodelare si reorganizare a business-ului. Anul 2006 s-a dovedit in mod special un an dificil, dar cel mai important este faptul ca in aceasta perioada am continuat strategia inceputa in 2003, Dual Chain Startegy ”, declara domnul Dan Ostahie, Presedinte ALTEX

In consecinta au fost introduse noi proceduri legate de fluxul de marfa, sistemul de forecasting si replenishment, precum si inchiderea sau relocarea unor magazine de suprafate insuficiente sau ineficiente. La acestea se adauga descentralizarea proceselor care a pus baza necesara cresterii viitoare a vanzarilor si a volumelor tranzactionate.

O alta componenta este introducerea best-practice in toate departamentele companiei cu influenta directa in cresterea eficientei si productivitatii ce au ca rezultat reducerea costurilor de functionare si cresterea eficientei suprafetelor de vanzare.

Analiza vanzarilor evidentiaza cresteri semnificative pentru toate categoriile de produse.

Pentru produsele electrocasnice mari s-a inregistrat o crestere a vanzarilor de peste 40% fata de cele din 2006, si de peste 12% fata de 2005. Cresterea cea mai importanta a fost obtinuta de catre aparatele frigorifice (50% crestere fata de vanzarile din 2006, respectiv 12% fata de 2005).

Categoria produselor electrocasnice mici si pentru confortul locuintei a cunoscut o crestere medie a vanzarilor de 64% fata de 2006, respectiv 30% fata de 2005. Aici cea mai mare crestere au avut-o aparatele de aer conditionat, ale caror vanzari s-au triplat in 2007 fata de 2006.

Vanzarile de televizoare cu plasma si LCD au cunoscut in 2007 cresteri cu peste 460% fata de 2006, iar vanzarile de camere foto si video au crescut cu peste 80% fata de anul anterior.

Pentru produsele din categoria IT vanzarile au crescut cu 62% fata de 2006, si cu 50% fata de 2005. Vanzarile de nootbook-uri au crescut cu 170% fata de anul 2006, respectiv 290% fata de 2006, in timp ce vanzarile de sisteme desktop au crescut cu 35% in 2007 fata de 2006 si cu15% fata de cele inregistrate in 2005. Aceste rezultate au fost posibile in special datorita dezvoltarii brandurilor proprii MYRIA si DAVIO.

Vanzarile de produse din categoria GSM au scazut cu 33% fata de 2006, ceea ce era de asteptat in conditiile consolidarii si aparitiei noilor operatori de telefonie mobila pe piata. Acest lucru a dus la orientarea clientilor catre piata de telefoane post-paid, in detrimentul pietei de retail. O crestere exponentiala s-a inregistrat insa pe piata smart-phones unde vanzarile au crescut cu peste 600% fata de anul trecut.

Pentru produsele de entertainment, multimedia, CD/DVD-uri muzica si film, console si jocuri, vanzarile au crescut cu peste 244% fata de 2006, si cu peste 344% fata de vazarile inregistrate in 2005, cea mai importanta crestere inregistrand-o vanzarile de console (600% fata de 2006).

Vanzarile de accesorii, consumabile, cabluri, conectori au cunoscut o crestere cu peste 40% in 2007 fata de 2006, si cu peste 86% fata de vanzarile din 2005.

*Nota: Raportarile includ si anul 2005 deoarece performantele anului 2006 au fost inferioare celor atinse in 2005.

Vanzarile online prin site-ul www.altex.ro s-au inscris in trendul pietei din ultimii ani, dublandu-se de la an la an. Pentru 2008 platforma de vanzari online www.altex.ro se pregateste pentru o dezvoltare semnificativa.

In 2007, serviciile de creditare au reprezentat 20% din total vanzari, in scadere fata de 2006 cu 17%. Creditul de consum ramane in continuare un important instrument pentru sustinerea vanzarilor in Romania.

Toate acestea au dus la atingerea unei cote de piata de 27.3%.  Pentru o serie de categorii de produse cota de piata obtinuta a depasit media companiei: sisteme audio, plasma / LCD TV, console jocuri, camere foto si video, aparate de ras, tuns si epilatoare.

“Din punct de vedere al profitului, anul 2007 a insemnat un indicator EBITDA de 9 milioane €. Acest lucru a fost posibil datorita implementarii cu succes a procedurilor de reorganizare si eficientizare, care au dus si la optimizarea cheltuielilor operationale. Mentionam si influenta evolutiei cursului valutar care a afectat negativ rezultatul financiar net al anului fiscal 2007.” declara domnul Adrian Urda CEO ALTEX.

“Cel mai mic pret din Romania reprezinta baza cresterii inregistrata de ALTEX in 2007. Cresterea vanzarilor se datoreaza in principal acestui avantaj important pe care compania l-a oferit clientilor.” mai adauga Adrian Urda.

Pentru anul 2008, ALTEX ROMANIA a pregatit si deschiderea a 9 magazine ALTEX si 9 magazine MEDIA GALAXY, care vor duce la cresterea suprafetei comerciale cu aproximativ 50.000 mp.

Anul 2008 va insemna si crearea a peste 1.300 de noi locuri de munca, precum si cresterea medie a salariilor cu 20%, conform evolutiei prognozate a pietei, si dezvoltarea nivelului profesional prin traininguri specializate.

Planurile de dezvoltare pentru 2008 vizeaza un buget de investitii de 25 milioane €, in crestere cu peste 25% fata de investitiile inregistrate in 2007.

In 2008 ALTEX isi va mari avansul fata de principalii competitori vizand o cifra de afaceri de peste 430 milioane €.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *