Evenimente

''Cu bicicleta la mare'' la final

GeoBateSaua si Lucian Mandruta multumesc tuturor pentru participarea la MARSUL “CU BICICLETA LA MARE” (1-2 Mai 2010) Bucuresti – Constanta

In calitate de presedinte al unei asociatii mai non-conformiste, sunt vesel si bucuros ca bicicletele incep sa se inmulteasca mai ceva ca iepurii, si o iau la fuga prin Baragan… spre mare.
In calitate de vice-presedinte al unei federatii nationale, sunt mandru ca au aparut in sfarsit premisele unei comunitati reale de biciclisti in jurul nostru.

In numele meu si al partenerilor, trebuie sa multumesc tuturor pentru participare si pentru implicare.

Dar totodata incerc sa imi cer si scuzele de rigoare pentru anumite inadvertente de organizare sau pentru o anumita incisivitate in dialogul cu unii dintre participanti, atunci cand simteam ca lucrurile scapa de sub control. Caci, in realitate, este ingrozitor de greu sa coordonezi aproape 230 de biciclisti, din mers, in timp ce pedalezi alaturi de ei!

Pe scurt:
– au fost inscrisi online 264 participanti
– au semnat la plecare 201 participanti
– au plecat din Bucuresti aproximativ 225 (caci au fost destui care nu s-au “semnat” la plecare)
– au ajuns la Amara aproximativ 180 de biciclisti
– au ajuns la Constanta aproximativ 90 de biciclisti
– au ajuns in apropiere de Constanta aproximativ 55 de biciclisti care au fost opriti la Dorobantu (40 km de Constanta) si urcati in autocar / masini. Frigul, oboseala si traficul infernal ne-au facut sa luam decizia de a-i proteja pe cei neantrenati.
Iata date despre drum:
– Bucuresti – Amara: 140km, 7h50m timp efectiv (fara pauze) de pedalat;
– Amara – Constanta: ~145km, 7h40min. timp efectiv de pedalat. Sosire in CT la ~08.45pm;

Eu as spune ca toti cei aproximativ 90 + 55 = 145 au finalizat marsul ‘cu bicicleta la mare’ (caci in prima zi am facut destui kilometri in plus pe ruta Bucuresti – Lehliu – Drajna – Slobozia) asa ca distanta totala poate fi comparabila cu cea de anii trecuti.

Stim ca printre cei urcati in autocar erau si biciclisti care puteau termina marsul. Dar asta este disciplina de grup. Datorita celor care nu si-au dozat efortul sau care nu si-au evaluat cum trebuie puterile si tehnica din dotare, am avut toti de suferit. Inclusiv eu si Lucian, care a trebuit sa jucam rolul de dispeceri de informatii in timp ce pedalam… Si noi am “ratat” intrarea in Constanta pe biciclete. Dar nu ma deranjeaza.
Vestea buna e ca am facut peste 200 de oameni sa lase masina acasa si sa pedaleze 2 zile.
Si ca i-am adus pe toti teferi inapoi.
200 de masini inseamna probabil un sir de aproximativ 1,5 km, liber pe autostrada. Nu e rau.

Mai departe:
Am avut un echipaj “oficial” de insotire format din:
– 6 masini (berline, break si 4×4) pentru apa, sucuri, energizante, saci de gunoi, un “van” pentru rucsaci si corturi, un microbuz pentru persoane, biciclete si bagaje.
Am avut parte de inca 5 masini neoficiale, particulare, de insotire …
Am beneficiat de un echipaj Shimano de asistenta tehnica, cu propria masina de interventie, disponibil pentru mici reparatii si / sau reglaje.
Am beneficiat de un echipaj de salvare BGS, cu doctor si asistent.
Am avut monitorizare din partea Inspectoratului General al Politiei Romane / Directia Rutiera pe ruta Bucuresti – Constanta, dar si sprijin in traficul din Bucuresti, din partea Brigazii de Politie Rutiera din Bucuresti.
Intoarcerea biciclistilor a fost asigurata de 2 autocare mari (capacitate comuna de aproape 100 persoane), unul mic (capacitate de 10 persoane); bicicletele au fost returnate de doua “van-uri” mari si o remorca mica.

Concluziile mele personale sunt clare:
1. In Romania nu exista cultura cicloturismului de lung parcurs in grup mare, si avem mult de lucru la treaba asta. O vom face, chiar daca ne mai opintim, caci nu mai exista drum de intoarcere (nici cu autocarul, nici cu masina de insotire :))
2. Am reusit sa facem vizibil si incomod un numar destul de mare de biciclisti, astfel incat Ministerele (Turism, Interne, Transporturi) de resort sa inceapa sa isi puna problema serios in legatura cu acest subiect.

Suporteri principali:
Veloteca, CarpatBike, TUSNAD, MBike, Echipa PR, UNDP/GEF SGP

Sponsori:
CORRATEC
IDEAL
LARKOTI Fitness Club
GARMIN
SHIMANO
SOIA SNACKS & RedCat
POWERBAR
ROCK MACHINE
ZAKUDO
ALCOVIN / SARICA NICULITEL

Parteneri:
Ciclism.ro, FBR, fasport.ro, VeloBello, Velorutia

C
http://www.batesaua.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *